Ważna informacja

Proszę nie kupować e-booka pt. „(Nie)podobni”, gdyż pieniądze ze sprzedaży i tak nie trafią do mnie. 01.06.23 r. złożyłam pisemne odstąpienie od umowy, jednak wydawnictwo Psychoskok nie wycofało e-booka ze wszystkich księgarń; kilka polskich i zagranicznych zostało pominiętych, a od września 2023 roku urwał się kontakt z wydawnictwem – nikt nie odpowiada na żadną z dostępnych form korespondencji.

O mojej twórczości

Kamila Podgórna

    Nazywam się Kamila Podgórna, jestem osobą słabowidzącą i autorką trzech książek, ale zakończyłam już przygodę z pisaniem. Chciałabym jednak pozostawić po sobie jakiś ślad, dlatego postanowiłam opublikować moją twórczość na tym blogu. 
    W latach 2016-2018 miałam wiele spotkań autorskich w szkołach na terenie mojego rodzinnego miasta i okolic, podczas których prezentowałam moje książki, a także rozmawiałam z dziećmi i młodzieżą na temat nietolerancji oraz przemocy szkolnej. (Niektóre placówki niestety już nie istnieją, gdyż w większości były to gimnazja.) Z powodu pandemii koronawirusa e-book nie był promowany w szkołach, lecz wyłącznie w mediach społecznościowych.
Ciekawostka
    Urodziłam się 07.10.1991 roku, ale mój wygląd nie idzie w parze z zegarem biologicznym, w związku z czym większość osób myśli, że jestem nastolatką.

MOJE KSIĄŻKI

„Cień czarnego Omyka” – od 10 lat

    Książka porusza ważne problemy, takie jak wojna, stereotypy, zaściankowość czy odrzucenie z powodu odmienności, ale uczy też tolerancji, ukazując siłę prawdziwej przyjaźni. Opowieść jest nasycona wieloma aluzjami do współczesnego świata, także do pewnych wydarzeń historycznych. Postanowiłam przybliżyć młodszemu pokoleniu wyżej wymienione zagadnienia, starając się wyjaśnić, w jaki sposób stereotypy kształtują światopogląd i wywierają wpływ na postrzeganie rzeczywistości oraz innych osób.

Wydawca: Usługi Poligraficzne Bogdan Kokot vel Kokociński
Korekta: Aneta Wołczańska
Data wydania: 06.05.2016
ISBN 978-83-944773-1-8
Liczba stron: 64


Dylogia o Szymonie Benku-Richterze pt. „Znajduch” – od 15 lat. Dedykuję ją wszystkim niechcianym i niekochanym dzieciom, bo w sercu, niezależnie od wieku nadal można być zranionym dzieckiem.

Tom I
„Niedomknięte drzwi”

    Powieść traktuje o współczesnych problemach, takich jak przemoc w rodzinie i szkole, skłonność do nałogów, samotność, niepełnosprawność. Pozycja ta skupia się przede wszystkim na emocjach, ukazując różnorakie oblicza ludzkiej natury.
    Mieszkańcy Nowej Rudy byli wstrząśnięci, gdy nagłośniono sprawę niespełna szesnastoletniego Szymona B., oskarżonego o zabójstwo ojczyma.
    Lokalne media napiętnowały chłopaka jako młodocianego bandytę, który z premedytacją i bez powodu popełnił morderstwo.
    Czy naprawdę tak było? Co skłoniło tak młodego, inteligentnego i wrażliwego człowieka do tego czynu?

Wydawca: Usługi Poligraficzne Bogdan Kokot vel Kokociński
Korekta: Aneta Wołczańska
Data wydania: 29.07.2017

ISBN 978-83-948259-5-9
Liczba stron: 107

Tom II
„(Nie)podobni”

    Książka podejmuje problem nietolerancji w czasach współczesnych, związany z wrogością wobec innych narodów oraz osób mających odmienną orientację seksualną.
    Narratorem jest Szymon, usynowiony przez niemieckiego gitarzystę, pracującego również w innym zawodzie. Chłopak powoli otrząsa się z traumatycznego dzieciństwa, zaczyna dorastać, stając się młodym mężczyzną.
    Zawiły los styka go z wieloma osobami, a relacje z nimi nie zawsze układają się dobrze. Nieoczekiwanie, w jego studenckim życiu pojawia się niepełnosprawna ruchowo dziewczyna oraz jej brat, który jest gejem.
    Przybrany ojciec Szymona nie bez powodu jest skryty w sobie, a nagła konfrontacja z pewną osobą sprawi, że wieloletnia więź łącząca Niemca i Polaka zostanie wystawiona na ciężką próbę.

Wydawnictwo: Psychoskok
Korekta: Bogusław Jusiak
Data wydania: 20.05.2020
ISBN 978-83-8119-684-0
Liczba stron: 207

Ważna informacja

    Niestety, wydawnictwo Psychoskok nie wywiązywało się ze współpracy, dlatego w czerwcu 2023 roku złożyłam pisemne odstąpienie od umowy, jednak wydawnictwo nie wycofało e-booka ze wszystkich księgarń; kilka polskich i zagranicznych zostało pominiętych, a od września 2023 roku urwał się kontakt z wydawnictwem – nikt nie odpowiada na żadną z dostępnych form korespondencji.
    W związku z tą sytuacją proszę, by nie kupować e-booka pt. „(Nie)podobni”, gdyż pieniądze ze sprzedaży i tak nie trafią do mnie, a ta powieść będzie opublikowana na blogu.


    Tak wyglądają alternatywne okładki moich książek utworzone przy pomocy Bing Image Creator DALL•E 3. Dylogia została scalona w jeden tom.

Informacja dodatkowa 
    E-book pt. „(Nie)podobni” nie należy do gatunku literatury faktu. Taka klasyfikacja była kardynalnym błędem ze strony wydawnictwa Psychoskok (zresztą  wydawnictwo popełniło znacznie więcej błędów, ale nie będę ich rozkminiać).
    Zarówno na stronie wydawnictwa, jak i w większości księgarń e-book figuruje pod nieprawidłowymi kategoriami, a oprócz wspomnianej literatury faktu, zaliczono go również do powieści obyczajowych. Ostatecznie, na tę drugą kategorię można byłoby przymknąć oko, jednak jedynym właściwym gatunkiem jest literatura młodzieżowa. 
    Gdyby mój e-book naprawdę należał do literatury faktu, to – po pierwsze – w opisie musiałoby być oznaczone, że jest to historia prawdziwa/oparta na faktach bądź inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Po drugie – w tego typu książkach znajduje się bibliografia bądź konkretne odnośniki do źródeł, z których autorzy korzystają przy tworzeniu takowej książki.
    Moje książki są wyłącznie wytworem mojej wyobraźni, bowiem wszystkie postaci i wydarzenia są fikcyjne, a jakiekolwiek podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest zupełnie przypadkowe.

    Książki „Niedomknięte drzwi” i „(Nie)podobni” to dylogia o Szymonie Benku-Richterze. Już od jakiegoś czasu nosiłam się z zamiarem połączenia dwóch tomów w jeden, co ułatwiłoby ich czytanie.
    Wszelkiego rodzaju cykle książkowe są zwyczajowo tytułowane, więc zdecydowałam się nadać tytuł mojej dylogii, co początkowo nie było łatwe, gdyż nie mogłam znaleźć odpowiedniego słowa, obrazującego sytuację Szymona.
    „Znajduch” jest slangowym słowem oznaczającym dziecko urodzone na wskutek nieplanowanej ciąży bądź dziecko nieślubne. Gwarowo oznacza również osobę porzuconą przez biologicznych rodziców i przygarnięte przez nowych opiekunów.
    Uważam, że to negatywnie nacechowane określenie doskonale pasuje do głównego bohatera dylogii, ponieważ jego pojawienie się na świecie było „wpadką”, a dzieciństwo naznaczone cierpieniem i poniewieraniem, ponadto Szymon został porzucony nie tylko dosłownie, ale przede wszystkim emocjonalnie, by zostać w końcu usynowionym przez niemieckiego gitarzystę, pracującego także w innym zawodzie. 
    Tę książkę dedykuję wszystkim niechcianym i niekochanym dzieciom, bo w sercu, niezależnie od wieku nadal można być zranionym dzieckiem.

Komentarze